Trainingskampen: 4 dagen tennissen en slapen op het park

Na een succesvolle reeks Baars Trainingskampen nieuwe stijl worden er ook dit voorjaar en zomer opnieuw trainingskampen bij T.V. Hoog-Op, STC Schagen en T.V. Anna Paulowna georganiseerd. Het hoogtepunt van het zomerseizoen voor kinderen uit de regio.

Na ruim zeven jaar trainingsweken organiseren werden de weken vorig jaar vernieuwd. Een veelzijdig programma met onder andere tennis, beach tennis, voeding en overnachting. “Door een nieuw programma aan te bieden werd het kamp interessant voor nieuwe doelgroep, waardoor we naast vertrouwde gezichten ook een heel aantal nieuwe kinderen mochten verwelkomen”, aldus Ruud Baars. Na afloop is er een evaluatie rondgestuurd, waardoor het programma dit jaar nog geoptimaliseerd kon worden. “Daarom gaan we dit jaar vier dagen, waarvan we twee dagen volledig kunnen besteden aan tennis. Technische en tactische aanwijzingen en veel uren maken op de baan. De overnachting bleek, ondanks het weer soms, een succes en behouden we.”

Hoe ziet het programma eruit?
De Baars Trainingskampen hebben alle drie de verenigingen dezelfde opzet. De eerste dag wordt kennis gemaakt met de kinderen. Er wordt gekeken naar tennisniveau en op basis daarvan wordt na de middag de inleiding van de groepen bekend. Iedere groep gaat met een eigen trainer aan de slag. Samen worden doelen opgezet, zodat iedere deelnemer op niveau kan trainen.

Op dag twee wordt er fanatiek getraind en hanteren we een aantal groepsopdrachten, waarbij er een mix is van leeftijden en niveaus. Hierdoor ontstaat er een groepsgevoel. De derde dag is een lange dag, want dan blijven de kinderen (vanaf 10 jaar) slapen. Deels wordt dit besteed aan tennisles en deels aan externe activiteiten (buiten het park).

Dag vier wordt afgesloten met een toernooi, waarbij het geleerde in de praktijk wordt gebracht. Het doel is om, naast het maken van plezier, de tennisvaardigheden te verbeteren. Er wordt natuurlijk een goede balans gevonden tussen oefeningen en leuke tennisspelletjes.

Trainingskamp T.V. Hoog-Op
Data: Maandag 30 april (10.00 – 15.00 uur), dinsdag 1 mei (10.00 – 15.00 uur), woensdag 2 mei (10.00 uur incl. overnachting), donderdag 3 mei (tot 11.00 uur)
Jeugd t/m 9 jaar kan woensdag om 21.00 uur opgehaald worden.
Dit trainingskamp staat onder leiding van trainster Marloes Dijkmans. Ook jeugdleden van andere tennisverenigingen mogen deelnemen aan het tenniskamp.
Kosten: € 85 p.p.

Trainingskamp STC Schagen
Data: Maandag 23 juli (10.00 – 15.00 uur), dinsdag 24 juli (10.00 – 15.00 uur), woensdag 25 juli (10.00 uur incl. overnachting), donderdag 26 juli (tot 11.00 uur)
Jeugd t/m 9 jaar kan woensdag om 21.00 uur opgehaald worden.
Kosten: € 85 p.p.

Trainingskamp T.V. Anna Paulowna
Data: Maandag 27 augustus (10.00 – 15.00 uur), dinsdag 28 augustus (10.00 – 15.00), woensdag 29 augustus (10.00 uur incl. overnachting), donderdag 30 augustus (tot 11.00 uur)
Jeugd t/m 9 jaar kan woensdag om 21.00 uur opgehaald worden.
Kosten: € 85 p.p.

Inschrijven:
Om uw kind in te schrijven, stuurt u een e-mail naar info@baarstennisschool.nl

Hierin vermeld u:
Naam deelnemer, leeftijd, tenniservaring, telefoonnummer, aan welk trainingskamp (Hoog-Op, STC Schagen of TVAP) je wilt deelnemen.

Wilt u meer informatie over de trainingskampen? Dan kunt u contact opnemen via info@baarstennisschool.nl of 06-55 367 043.

Na inschrijving ontvangt u een factuur. Na betaling van deze factuur is de inschrijving definitief. Kijk voor de inschrijving even naar de algemene voorwaarden. Na inschrijving gaat u namelijk automatisch akkoord met de gestelde algemene voorwaarden.