Sven Draper is vanaf het voorjaar 2017 trainer van TVAP in Anna Paulowna. De trainer is woonachtig in Julianadorp en rijdt graag ieder lesdag naar Anna Paulowna en Slootdorp om zijn enthousiasme over de tennissport over te brengen. Laten we eens kennismaken met deze energieke, jonge tennisleraar.

Hoe ben je met Baars Tennisschool in aanraking gekomen?
In het najaar van 2016 kwam ik in contact met Ruud dankzij een vacature die open stond bij de tennisschool. Al gauw was er een afspraak gemaakt en zat ik bij hem aan de keukentafel. Ik werd enthousiast van Ruud zijn visie over tennis in het algemeen en de toekomst van de tennisschool. Snel bleek dat het gevoel van beide kanten zeer goed was en kon ik aan de slag bij Baars Tennisschool.

Wat zijn je sterke punten als trainer?
Eèn van mijn sterke punten als trainer is mijn enthousiasme. Ik vind het tennisspelletje ontzettend leuk en wil anderen ook graag laten ervaren hoe gaaf tennis is. Mijn andere sterke punt is, dat ik altijd op zoek ben naar verbeterpunten bij mezelf. Ik ben bijna dagelijks bezig om mijzelf als tennisleraar te verbeteren. Baars Tennisschool is de ideale leerschool om mijzelf als trainer en organisator te ontwikkelen.

Wat zijn je hobby’s naast tennisles geven?
Mijn hobby’s zijn lezen en dan vooral boeken over sport (liefst biografieën) en de Tweede Wereldoorlog. Ook heb ik veel interesse in de wielersport en dan met name het kijken naar en lezen over wielrennen. Geregeld bezoek ik de voetbalwedstrijden van Ajax samen met mijn vader. Maar bovenal sta ik graag op de tennisbaan een balletje te slaan. Kortom, ik ben een echte sportliefhebber.

Hoe zie je jouw toekomst als trainer bij Baars Tennisschool voor je?
Ik wil een enorme goede tennisleraar worden door veel les te geven en links en rechts begeleid te worden door Ruud. Daarnaast denk ik dat ik jarenlang met veel plezier les kan geven voor deze tennisschool. Ik kijk er enorm naar uit! Ook enthousiast geworden naar aanleiding van Sven zijn verhaal? Wij zijn nog op zoek naar trainers. Klik hier voor de vacature.