HTC Den Helder, officiële naam Helderse Lawntennisclub H.T.C., is een tennisvereniging gelegen in Den Helder. Op 17 oktober 1942 opgericht en uitgegroeid tot de grootste vereniging van Den Helder. Het doel van de tennisvereniging is om op een prachtig veelzijdig tennispark de tennissport mogelijk maken voor alle soorten tennissers, zowel recreatief als prestatief. Er worden vele activiteiten voor jeugd en volwassenen georganiseerd. Een gezellige omgeving, goede organisatie neergezet door vrijwilligers en professionals!

Het park telt 12 gravelbanen, waarvan er 8 zijn verlicht. Naast de gravelbanen heeft het park ook een mooie minitennisbaan, achter baan 3, waar de jeugd zich lekker uit kan leven. Het buitenseizoen heeft geen vaste data; zo lang als het weer het toelaat om de buitenbanen te gebruiken kan er buiten worden getennist. Mocht er toch niet buiten gespeeld kunnen worden dan is er een mogelijkheid om (tegen betaling) gebruik te maken van de 4 binnenbanen in de tennishal die ook op het park is te vinden.

Sinds april 2015 is Baars Tennisschool actief als tennisschool op de banen van HTC. Gezamenlijk focussen zij de komende jaren op de breedte sport. Dat betekent onder andere het opzetten van een jeugdafdeling, met gevarieerde jeugdactiviteiten.

Inschrijven voor tennislessen? Klik hier voor het inschrijfformulier. Meer informatie over HTC Den Helder is te vinden op de website.