Talentvolle jeugd traint voor hoger niveau

Positionering, poachen en de techniek van volleys zijn onderwerpen die aanbod zullen komen tijdens de dubbeltrainingen voor talentvolle jeugd in Sportcentrum Joop Nijziel. Aankomende zondag zal er door 24 energieke tennisspelers worden geoefend om een niveau hoger te komen.

Naast de reguliere tennislessen op diverse verenigingen in de Noord- Kop, biedt Baars Tennisschool een aantal activiteiten gedurende het jaar. Na een succesvolle Baars Trainingsweek georganiseerd te hebben in Sportcentrum Joop Nijziel kwamen er nieuwe plannen op tafel. Om talentvolle jeugd de kans te bieden te blijven ontwikkelen, op tennisgebied, is er gekozen om het dubbelspel eens actief aan te pakken. Er zijn drie groepen op niveau ingedeeld, zodat iedereen voldoende aandacht heeft gedurende de training en wedstrijden. Ruud Baars, van Baars Tennisschool, zal de komende leszondagen gaan verzorgen.

Allereerst wordt er een dubbeltraining gegeven. Vervolgens wordt er door alle spelers een dubbelwedstrijd gespeeld en is het de bedoeling dat het geleerde aspect in de praktijk toegepast wordt. De trainer legt accenten in de wedstrijd. Motivatie, drive en aanleg voor het tennisspel zijn essentiƫle onderdelen die nodig zijn om aan de speciale dubbeltrainingen mee te mogen doen. Tijdens de trainingen wordt er verder aandacht besteed aan technieken en keuzes in het dubbelspel. Naast het trainen is het wedstrijdelement belangrijk. De speler zal leren omgaan met verlies of winst en het ontdekken van ontbrekende puzzelstukjes tijdens het dubbelen. Het gaat er om dat er eind maart een structureel verschil is in het dubbelspel van de spelers.