Jack van Hofwegen

Jack van Hofwegen is 2015 aan het trainersteam van Baars Tennisschool toegevoegd. Deze gepassioneerde trainer weet al jaren jongeren en senioren van ieder niveau te enthousiasmeren voor tennis in de omgeving van Den Helder. Even is Jack eruit geweest, maar is sinds 2021 weer terug bij Baars Tennisschool.

Hoe ben je met Baars Tennisschool in aanraking gekomen?
    “Ik geef al heel wat jaren les in Den Helder en omgeving. Tennis is mijn sport, hobby en daardoor werk geworden. Ik heb Ruud leren kennen, omdat zijn tennisschool in de Noordkop steeds bekender werd. Toen hij met HTC in zee ging kreeg ik met hem te maken.”

Waarom ga je juist bij Baars Tennisschool lesgeven?
    “Baars Tennisschool kwam dit voorjaar bij HTC in Den Helder en ging de lessen verzorgen. Ik gaf hier al les en werd geënthousiasmeerd door Ruud en zijn tennisschool. HTC is mijn club, daar voel ik mij thuis en daar past Baars Tennisschool goed bij.”

Wat zijn je sterke punten als trainer?
    “Mijn sterkste punten zijn mijn enthousiasme als tennisleraar op de baan. Hiermee hoop ik jeugd en senioren op ieder niveau te kunnen leren tennissen. Daarnaast hoop ik ieder wat bij te brengen op technisch en tactische gebied.”

Wat zijn je hobby’s naast tennisles geven?
    :Naast het lesgeven speel ik nog graag een potje tennis met een competitie team. Ook ga ik graag toernooien af. Maar mijn grootste hobby is ‘mijn zoon’.”

Hoe zie je jouw toekomst als trainer bij Baars Tennisschool voor je?
    “Ik hoop dat ik mijn ervaring kan gebruiken om meer mensen enthousiast te maken voor het tennisspelletje in de omgeving van Den Helder. Daarnaast wil ik ervaren jeugd en senioren spelers tactisch wat bij te kunnen brengen, zodat ze dit gaan toepassen in hun wedstrijden. Dit alles hoop ik samen met het beleid dat we bij Baars Tennisschool voeren te bewerkstelligen.”