Robin van Riel

Tennistrainer Robin van Riel voegde zich december 2017 bij het team van Baars Tennisschool. In het voorjaar van 2018 ging hij samen met Ruud aan de slag in Schagen. Inmiddels is Robin actief in Alkmaar bij LTC De Zes Wielen.

Hoe ben je met Baars Tennisschool in aanraking gekomen?

“Ik ben met Baars Tennisschool in eerste instantie in aanraking gekomen via het CIOS in Haarlem waar nieuwe tennisleraren worden opgeleid. Zelf ben ik daar ook opgeleid en ga er nog wekelijks heen als speler waarbij leraren in opleiding les aan mij kunnen geven en ik ze feedback geef op de training. Daar was Ruud ook in opleiding voor zijn B licentie en heb ik van hem een aantal trainingen gekregen en merkte ik als ik in gesprek ging met hem dat we niet alleen op vakgebied, maar ook een leuke sociale klik hadden. Dit jaar ben ik wederom in contact gekomen met Baars Tennisschool via sociale media.”

Wat zijn je sterke punten als trainer?
    “Dat ik mezelf blijf doorontwikkelen als leraar en dat ik lesgeef waarbij ik goed kan inspelen op de behoeftes van de spelers in mijn training.”

Wat zijn je hobby’s naast tennisles geven?
    “Wat ik graag doe in mijn vrije tijd is tour tochten maken op mijn motor, zelf tennissen, computer games spelen, films/series kijken en sport in het algemeen volgen.”

Hoe zie je jouw toekomst als trainer bij Baars Tennisschool voor je?
    “Ik heb met veel plezier in Schagen lesgegeven en was mede met Ruud het gezicht van de vereniging. Ik vond het jammer om daar te stoppen, maar heb nu een mooie uitdaging gevonden bij LTC De Zes Wielen. Dit kan ik goed combineren met mijn werk als rijinstructeur voor mijn eigen rijschool.”