Doe ervaring op met lesgeven met hulp van de Baars Academie

Ben je gek van tennis, zin in een goed verdiende (bij)baan en ben je tussen de 18 en 30 jaar? Sluit je aan bij de Baars Academie en zet snel je eerste stappen als tennisleraar/lerares. Zodra de samenwerking bevalt, bekijken we samen de mogelijkheden om de KNLTB A-opleiding te volgen.

Baars Tennisschool verzorgt meer dan 250 uur tennisles bij tien verenigingen in Noord-Holland. Samen met 25 vaste tennistrainers gaan we voor meer tennis in Nederland. Vorig jaar zijn we gestart met het verzorgen van lessen om geïnteresseerden wegwijs te maken in het trainersvak. Bij ons krijg je de juiste, persoonlijke begeleiding om snel goede tennislessen te kunnen verzorgen. Zo kan je zelf ervaren of het geven van tennislessen voor jou de ideale (bij)baan is. Als dat het geval is, financieren wij de KNLTB-opleiding voor je!

Het traject
De Baars Academie is dé springplank voor jongeren om beginnende tennistrainer/-trainster te worden. Wij verzorgen kennissessies op – en naast de baan. Zo leer je de vakinhoudelijke kennis, hoe je voor een groep moet staan en maak je de nodige lesvoorbereidingen. Dit doe je in groepsverband met andere trainers in de dop.

Zodra we samen het gevoel hebben dat je er klaar voor bent, begint het echte werk. Je krijgt je eerste lesgroepjes en gaat hiermee zelfstandig aan de slag. Op de baan naast jou staat een trainer die ook oogje in het zeil houdt en jou van feedback kan voorzien.

Nadat je een seizoen hebt les gegeven gaan we het gesprek aan met elkaar. Hoe is het bevallen en wil je graag door? Dan betaalt Baars Tennisschool gedeeltelijk of in zijn geheel jouw opleiding!

Afgelopen jaar hebben drie enthousiastelingen met veel plezier de Baars Academie gevolgd. Inmiddels hebben zij zich alle drie aangemeld voor de KNLTB trainersopleiding. Zij volgen nu een officiële opleiding tot tennisleraar/-lerares (MBO niveau 4 opleiding) van één dag in de week. Daarnaast geven zij (beginnende) tennislessen namens de tennisschool bij diverse verenigingen!

Wat je krijgt…
– Basiskennis voor de opleiding tot tennisleraar/-lerares
– Direct een unieke en goed betaalde (bij)baan
– Dosis energie van andere (jonge) tennisgekken