Doe ervaring op met lesgeven bij Baars Tennisschool

Ben je gek van tennis, wil je graag een goed betaalde (bij)baan en ben je minimaal 17 jaar? Sluit je dan aan bij de Baars Academy en zet snel je eerste stappen als tennistrain(st)er. Zodra de samenwerking bevalt, bekijken we samen de mogelijkheden om de officiële KNLTB A-opleiding te volgen.

Het traject
De Baars Academy is dé springplank voor jongeren om beginnende tennistrain(st)er te worden. Wij verzorgen kennissessies op – en naast de baan. Zo leer je de vakinhoudelijke kennis, hoe je voor een groep moet staan en maak je de nodige lesvoorbereidingen. Dit doe je in groepsverband met andere trainers in de dop.

Zodra we samen het gevoel hebben dat je er klaar voor bent, begint het echte werk. Je krijgt je eerste lesgroepjes. Je gaat zelfstandig, maar onder begeleiding van een ervaren trainer, aan de slag. Op de tennisbaan werkt ook een trainer die jou kan ondersteunen en van feedback kan voorzien, zodat je snel nog meer leert. We kijken samen hoe het bevalt en of je graag als trainer aan de slag gaat.

Wat je krijgt
– Basiskennis voor de opleiding tot tennistrain(st)er.
– Direct een unieke en goed betaalde (bij)baan.
– Dosis energie van andere (jonge) tennisgekken.
– Boost als het gaat om persoonlijke vaardigheden en social skills.
– Mogelijkheid tot een door ons betaalde officiële opleiding tot tennisleraar met werkgarantie.

Aan de slag
Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie? Neem contact op via het onderstaande formulier of direct met Ruud Baars via 0655367043 of ruud@baarstennisschool.nl

Meer informatie
Baars Tennisschool verzorgt wekelijks meer dan 200 uur tennislessen aan ruim 600 enthousiaste tennissers bij vijf verenigingen in de regio van Den Helder, Schagen en Alkmaar. Met onze betrokken tennistrainers zijn we dagelijks bezig om mensen plezier in de sport te laten beleven.

– Je geeft aan interesse te hebben in de Baars Academy, door het formulier in te vullen op de website.
– Ruud neemt contact met je op. Via hem krijg je een (nog) duidelijker beeld over de opleiding.
– Je ontvangt een mail met alle praktische informatie over de lesdagen.
– De opleiding gaat van start, 10 weken bij voorkeur op woensdagmiddag, vrijdagmiddag of zaterdagochtend.
– Na afloop van de opleiding heb je een gesprek met de opleidingsdocent over het vervolg. Ben je al klaar voor het echte (betaalde) werk of is wat extra ervaring op doen nog nodig?
– Je krijgt de verantwoordelijkheid, onder begeleiding, over je eerste lesgroepen en bent onderdeel van ons trainersteam. Je lesvoorbereidingen worden besproken en op de baan naast je staat een ervaren trainers om af en toe tips te geven.
Na afloop van het seizoen heb je een gesprek met je opleidingsdocent. Hierin worden je vorderingen besproken en kijken we naar de toekomst. Ook bespreken we de mogelijkheid om de officiële KNLTB opleiding tot tennisleraar te volgen. Daarnaast ontvang je bedrijfskleding (shirt, trui en jack) van Baars Tennisschool.

Klik hier voor meer informatie over de tennisschool.
Nieuws over alle activiteiten van de tennisschool kun je hier terugvinden.

Wat vragen we jou?
– We verwachten minimaal 90% aanwezigheid op de cursusdagen.
– Na afloop van de opleiding ben je minimaal 6 uur per week beschikbaar voor het verzorgen van tennislessen, uiteraard word je door ons intensief begeleidt.
– Als je onze gratis opleiding volgt, verwachten we dat je ook bij ons gaat werken in plaats van bij een andere tennisschool. Voor aanvang van de cursus worden hierover afspraken gemaakt.

Baars Tennisschool is ook actief op Instagram. Volg ons ook.