LTC De Zes Wielen is op 13 december 1979 opgericht en is gevestigd op het Sportpark ‘de Hoornse Vaart’ aan de Hertog Aalbrechtweg in Alkmaar. Het park is in oktober 1995 notarieel geprivatiseerd. De vereniging beschikt over een goed uitgerust clubhuis, voorzien van kantine, kleedkamers en toiletgelegenheden.

De 7 TennisPro Vision banen zijn voorzien van LED verlichting en kunnen het gehele jaar gebruikt worden voor het beoefenen van de tennissport. LTC De Zes Wielen is trots op haar druk bezette open toernooien en staat in de regio bekend als gezelligheidsvereniging. Er worden veel activiteiten georganiseerd voor de leden.

Vanaf april 2021 is Baars Tennisschool actief als tennisschool op de banen van LTC De Zes Wielen in Alkmaar. Meer informatie over LTC De Zes Wielen is te vinden op de website.