Warme en gezellige Baars Trainingsweek

De eerste vakantieweek voor de jeugd hakte er bij de meeste flink in. Er vond namelijk de eerste Baars Trainingsweek zomer editie 2012 plaats. Gedurende de Baars Trainingsweek werden er op het sportpark van STC veel trainingsuren gemaakt. Ondanks het warme weer was de sfeer bijzonder goed. Maar liefst 60 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 16 jaar vermaakten zich prima met een hoop opdrachten en spellen.

De hoge temperaturen maakte ook plaats voor een strand-dag binnen deze trainingsweek. Hoe bijzonder dan ook, de kids konden genieten van het mooie weer en ondertussen strandspelen doen die betrekking hebben op het spelletje tennis. Er werden groepsopdrachten gespeeld waarbij de teams de nodige punten bij elkaar konden sprokkelen. De rest van de week werden de tennisbanen van Schagen rijkelijk benut. Onder de middag was er tijd voor een goede lunch, zodat er daarna weer volop getennist kon worden. De week werd door Baars Tennisschool in samenwerking met Kor Leegstra georganiseerd. Veel jonge, nieuwe trainers zoals, Aron Schipper, Wim Hogervorst, Bjorn Abbink, Gijs Scheltema de Heere en Jurre Pannekeet, maakten het gezellig programma compleet. De week maakte uiteraard plaats voor een hoop waterspelletjes. Regelmatig waren alle banen bezet wegens de grote opkomst, maar ondanks dat was het een georganiseerde boel. De trainers werden op verschillende banen ingezet, waardoor de kinderen de hele dag door tennisles kregen. Een aantal meiden zorgden voor genoeg versnaperingen en zelfs enkele ouders werden erbij betrokken. De week werd afgesloten met een gezellige barbecue en daarna konden de kids vermoeid maar voldaan naar huis.

Er werden ook een aantal leuke foto’s gemaakt door Babs Scheltema de Heere. Deze zijn op Facebook te bewonderen evenals een aantal hier op de site.