Joep Maduro

Joep Maduro heeft al jaren tennisles ervaring en wist zich in 2019 bij het trainersteam van Baars Tennisschool te voegen. Hij geeft les, namens de tennisschool, bij HTC Den Helder.

Hoe ben je met Baars Tennisschool in aanraking gekomen?
    “Ruud ken ik al een tijdje. We hebben meerdere keren telefonisch contact gehad omtrent lesgeven. Deze gesprekken eindigde vaak met ‘misschien dat we later iets voor elkaar kunnen betekenen’. Na 12 jaar Texel met heel veel plezier, met echt pijn in mijn hart heb ik besloten om daar te stoppen. Zo heb ik contact gezocht met Ruud of ik iets voor hem kon betekenen bij HTC.”

Wat zijn je sterke punten als trainer?
    “Het omgaan met de leerlingen en door mijn enthousiasme ze erin te laten geloven dat ze het op hun eigen manier kunnen leren om over te leren spelen. Ik heb alle niveaus lesgegeven: van 9 tot 3 spelers. Bij iedereen heb ik het gevoel dat ik ze vooruit kan helpen. Wanneer ik dit niet voel, dan begin ik er ook niet aan.”

Wat zijn je hobby’s naast tennisles geven?
    “‘Ik heb er 2: de eerste is tennis waar ik mijn beroep van hebt gemaakt, de tweede is salsa dansen doe ik ieder weekend. Op zaterdag, zondag en soms ook op de vrijdag. Net als bij tennissen leer je ook bij salsa veel mensen kennen en dat is hartstikke leuk. Echt een aanrader!”

Hoe zie je jouw toekomst als trainer bij Baars Tennisschool voor je?
    “Ik hoop nog lang voor Baars Tennisschool van betekenis te zijn. Ik merk vaak dat wij dezelfde ideeën over tennis. Dat is leuk. Iedere tennisleraar of -kenner doet het op zijn/haar manier en heeft een eigen mening over lesgeven. Dat is prima, maar soms word ik er wel gek van dat iedere keer het ‘wiel’ opnieuw wordt uitgevonden.”