Jeroen Woutering

Jeroen Woutering startte in het voorjaar 2013 als trainer bij Baars Tennisschool. Tijd voor een kennismaking met deze sportieve duizendpoot.

Hoe ben je met Baars Tennisschool in aanraking gekomen?
    “Ik ben al enkele jaren bevriend met Ruud. Sinds de oprichting van de tennisschool in 2010, volg ik de ontwikkelingen dus met meer dan gemiddelde interesse. In 2011 was ik als trainer betrokken bij de Baars Trainingsweek in Anna Paulowna. Ik heb hier zoveel plezier aan beleeft, dat ik graag meer wilde doen.”

Waarom ga je juist bij Baars Tennisschool lesgeven?
    “Baars Tennisschool biedt mij de gelegenheid om mij te ontwikkelen als tennistrainer. Door nauw samen te werken met de andere trainers wil ik zoveel mogelijk vakinhoudelijke kennis en ervaring op doen. Ik ben hierdoor ook de trainersopleiding A begonnen bij de KNLTB. Deze cursus heb ik met succes inmiddels afgerond. Ik geef bij diverse verenigingen les uit naam van Baars Tennisschool. Dit doe ik met veel plezier en enthousiasme. Laat dat nou net één van de kernwaarden van Baars Tennisschool zijn!”

Heb je ergens anders al ervaring opgedaan als trainer?
    “Zoals ik al zei heb ik meerdere Baars Trainingsweken meegemaakt als trainer. Daarnaast heb ik stage gelopen bij Ruud en Bart en sta nu op eigen benen als trainer. Ik heb ontzettend veel geleerd over de lessen, verschillende methodieken en het aanleren van de technieken. Ook heb ik een jaar ALO gedaan. Daar heb ik in korte tijd veel ervaring opgedaan in het lesgeven aan (grote) groepen mensen.”

Wat zijn je hobby’s naast tennisles geven?
    “Ik voetbal in het eerste team van SV Kleine Sluis (voorheen BKC). Daarnaast vind ik het leuk om uit te gaan met vrienden. Ik werk als basisschool leerkracht. Vanuit mijn opleiding heb ik ook de nodige didactische vaardigheden meegekregen, die mij ook als tennisleraar helpen. Ik vind het ontzettend leuk om les te geven voor Baars Tennisschool en hoop dat dit nog lang een plezierige samenwerking blijft.”