Zonnig uiteinde van succesvolle Baars Trainingsweken

Het zit er weer op! De zomerse editie van de Baars Trainingsweken. Meer dan 100 kinderen hebben kunnen profiteren van veelzijdige tennistrainingen. Opmerkelijk en zeer positief was het weer. De weergoden hebben de organisatie en alle deelnemers namelijk twee fantastische, zonnige tennisweken bezorgd.

De eerste zomerse trainingsweek vond plaats op het sportpark van STC. Deze week werd door Ruud Baars in samenwerking met Kor Leegstra georganiseerd. Met 60 kinderen op het park was het een gezellige chaos. In deze week stond water centraal, aangezien de temperatuur naar ongekende hoogte steeg. Er werd daarom gekozen om een dagje strand in te lassen. Nieuwe, jonge trainers, zoals: Aron Schipper, Wim Hogervorst, Gijs Scheltema de Heere, Bjorn Abbink en Jurre Pannekeet werden erbij gehaald, zodat het tennisprogramma op rolletjes liep. De week werd door kids en ouders tijdens een gezellige barbecue afgesloten.

In de derde week van augustus werd er opnieuw een Baars Trainingsweek op de sportvelden van TVAP georganiseerd. Maar liefst 46 kinderen bezochten iedere dag de tennisbanen. De eerste dag vond er een gemixte groepsindeling plaats van verschillende categorieën en leeftijden. Met oude bekende en nieuwe gezichten werden er al gauw verschillende groepjes gevormd en sloegen de kids in korte tijd een hele hoop ballen over het net. Zij kwamen immers om te trainen. Wanneer het broodje tussen de middag nog maar net genuttigd was, stonden de meesten alweer op de banen. Aan de hand van spelschema’s voor individuele- en groepsopdrachten werd de competitie tussen de kids een feit. Trainers Bart Osinga, Jeroen Woutering en Ruud Baars waren voor de meeste deelnemers wel bekend. Maar er werden ook nieuwe trainers, zoals Gijs Scheltema de Heere, Rene Hoep, Merijn Kramer en Tijme Kramer aan het trainersteam toegevoegd. Hierdoor kregen alle kids voldoende aandacht, die nodig is tijdens tennistrainingen.

In het voorjaar werd er een Baars Trainingsweek in Sportcentrum Joop Nijziel in Schagen georganiseerd. Kinderen van verschillende niveaus konden de hele week veelvuldig gebruik maken van de binnenbanen. Dit najaar vinden er ook, in Sportcentrum Joop Nijziel, dubbeltrainingen voor de jeugd plaats. Op basis van niveau worden de deelnemers verdeeld over groepen, zodat ieder op eigen niveau getraind wordt en voldoende uitdaging krijgt. Lijkt het je leuk om mee te doen? Schrijf je dan snel in!

Tijdens de zomerse editie van de Baars Trainingsweken is er een hele reeks foto’s door onze huisfotografe Babs Scheltema de Heere gemaakt. Deze foto’s zijn te bekijken op de Baars Tennisschool Facebook pagina en een aantal op onze site. Alle trainers van de Baars Trainingsweken hebben genoten van het enthousiasme van alle deelnemers en kijken met veel plezier terug op de weken. Hopelijk zien we jullie nog eens tijdens de dubbeltrainingen of met een nieuwe editie van de Baars Trainingsweken.