Dubbelspeltrainingen bij Ruud Baars

Hoewel het zomerseizoen nog maar net gestart is, worden er bij Baars Tennisschool alweer plannen voor het najaar gemaakt. Vorig jaar werden er voor het eerst dubbelspeltrainingen voor senioren in Sportcentrum Joop Nijziel gehouden. Deze manier van trainen werd door de deelnemers als zeer leerzaam ervaren. Daarnaast werden veel dubbelaars geïnspireerd en geactiveerd om goed naar hun eigen spel te kijken. Ruim 80% gaf daarom in hun evaluatie ook aan dit jaar weer mee te willen doen.

De reguliere dubbelspeltrainingen van de jeugd waren al snel uitverkocht. Ook deelnemers van het jaar ervoor waren opnieuw in de hal te vinden. Dankzij de indeling van drie groepen van acht deelnemers, kon er met veel aandacht naar de behoefte van de leerlingen worden getraind. Ieder werd uiteraard weer op niveau ingedeeld.

Wegens het succes van vorig jaar zal Baars Tennisschool, in samenwerking met Sportcentrum Joop Nijziel, opnieuw dubbelspeltrainingen voor senioren en jeugd organiseren. De inschrijving is vanaf nu open en loopt t/m 5 oktober 2014.

Tijdens de dubbelspeltrainingen zal er veel aandacht zijn voor zowel het individu als het duo, waardoor het dubbelspel tezamen een stuk dynamischer en spannender wordt. Dit jaar zullen er ook nieuwe onderwerpen aan bod komen. Gedurende de lessenreeks zal de deelnemer antwoord kunnen geven op vragen zoals: waar kan ik het beste gaan staan?, hoe haal ik het beste uit mijn dubbelmaat?, hoe kan ik druk zetten op de tegenstander? en hoe speel ik een scorende volley?

Onderwerpen die zeker terugkomen zijn:

• Positionering
  • De techniek van de volley
  • Coaching
  • Poaching

Dubbelspeltrainingen Senioren
Na het zomerseizoen zijn de dubbelspeltrainingen voor senioren een uitkomst wanneer je de winter door wil blijven tennissen. Gedurende 10 weken wordt er les gegeven en tevens wedstrijden gespeeld in Sportcentrum Joop Nijziel. Per keer tennis je anderhalf uur en om de week krijg je 45 minuten training. Dankzij het spelen van een wedstrijd, kan het geleerde in de les direct worden geoefend in een wedstrijdvorm. Nieuw dit jaar is de mogelijkheid om mee te doen aan een afsluitende toernooi-dag (inclusief buffet).

Dubbelspeltrainingen Jeugd
Voor jeugd zijn dubbelspeltrainingen een aanvulling op huidige tennislessen bij de tennisvereniging. Er wordt specifiek getraind op het dubbelspel, waardoor er in 7 weken vooruitgang in de dubbels te zien is. Gedurende 7 weken wordt er les gegeven in combinatie met het spelen van dubbel- en enkelwedstrijden.

Alle informatie op een rij:

Jeugd
Per keer krijg je een half uur les in een groepje van vier. Speel je een dubbelspelwedstrijd en verschillende enkelwedstrijdjes. In totaal speel je anderhalf uur op 7 zondagen in de winter.

Tijden: 10:00 tot 11:30, 11:30 tot 13:00 of 13:00 tot 14:30 uur (groepen worden op niveau ingedeeld).
Data: November 2014 – Maart 2015 – exacte speeldata worden later bekend gemaakt. *
Aantal deelnemers: drie groepen van acht deelnemers.
Kosten per persoon: 90 euro.

Senioren
De ene keer speel je twee wedstrijden van 45 minuten. De andere keer krijg je een les van 45 minuten en speel je één wedstrijd van 45 minuten.

Tijden: 13:30 tot 15:00, 15:00 tot 16:30 of 16:30 tot 18:00 (groepen worden op niveau ingedeeld)
Voorlopige speeldata: 15, 22 en 29 november, 6 en 13 december, 17, 24 en 31 januari, 7 en 14 februari. *
Aantal deelnemers: drie groepen van zestien deelnemers.
Kosten per persoon: 90 euro.

* De organisatie behoudt het recht om speeldata eventueel te wijzigen.

Inschrijven
Stuur een mail naar sportcentrumjoopnijziel@planet.nl met daarin je naam, telefoonnummer, leeftijd, speelsterkte en je eventuele dubbel/mix partner.

Inschrijven is mogelijk t/m 5 oktober 2014.

Flyer Dubbelspeltraining Senioren 2014

Flyer Dubbelspeltraining Jeugd 2014