Geslaagde eerste Vrienden en Vriendinnendag

Zomaar een potje tennissen met je vrienden en vriendinnen. Lachen, spelen en loten verdienen. Tennisvereniging Anna Paulowna en T.V. Groetincke organiseerde bij eigen vereniging een Vrienden- en Vriendinnendag, dat in het teken stond van vrijblijvend gezellig samen tennissen. Een gevarieerde groep stond klaar om kennis te maken met de tennissport en zichzelf heerlijk te vermaken met allerlei tennisspelletjes.

Bij TVAP vond de dag plaats op zaterdag 29 maart. Jongens en meisjes van alle leeftijden waren welkom, waardoor er een gevarieerde groep aanwezig was. Allereerst werd er een warming-up gehouden. Even goed de spieren warm maken. Daarna werd de behendigheid van de kinderen op de proef gesteld met een vang – en gooi spelletje. Vervolgens zette trainer Ruud de kinderen uiteen in kleinere groepjes voor de verschillende tennisoefeningen.

Overlopertje, gevangenisje, mini tennissen en een tennis doelspel. Allerlei technieken die je nodig hebt bij het tennisspel kwamen voorbij. Bij iedere oefening waren lootjes te verdienen. De kinderen hadden bij aankomst de rijk gevulde prijzentafel al gezien en dus was er meteen al strijd om de meeste loten.

Op zondag 20 april was het in T.V. Groetincke een gezellige drukte. Wegens het mooie weer vulde het terras zich langzaam met geïnteresseerde kijkende ouders, opa’s en oma’s. Eveneens had ook hier de jeugdcommissie ervoor gezorgd dat er wat huidige oudere jeugdleden kwamen kijken en helpen. Hierdoor werd het verenigingsgevoel nog weer versterkt.

Op alle banen werd er fanatiek gestreden. Af en toe een slokje water of limonade en weer naar de volgende oefening. Bij T.V. Groetincke vond de dag plaats op eerste Paasdag, waardoor er ook tennisballen gezocht moesten worden. Ook dit leverde weer loten op. De middag werd afgesloten door de jeugdcommissie met een heerlijk patatje en de lang verwachte prijsuitreiking. De gewonnen prijzen werden vol trots aan de mama’s en papa’s laten zien. Het was een geslaagde middag en zeker voor herhaling vatbaar. Daarom zal er aan het einde van het seizoen waarschijnlijk nog een Vrienden- en Vriendinnendag georganiseerd gaan worden.

Heb je deze leuke dag gemist? Je kunt even wachten tot een volgende activiteit. Natuurlijk mag je ook een keer komen kijken bij een trainingsavond van TVAP of T.V. Groetincke. Kijk voor meer informatie op de websites van de betreffende verenigingen.

Vrienden- en vriendinnendag TVAP

Vrienden- en Vriendinnendag T.V. Groetincke