Animerende en prestatieve trainingsweken

De laatste twee weken van de zomervakantie stonden voor meer dan zeventig kinderen in het teken van tennis. Een gevarieerde groep jonge en ambitieuze tennissers werden vijf dagen lang op spelenderwijs getraind. Van balvaardigheid tot aan tactische training tijdens het tennisspel. Ieder op zijn eigen niveau.

Op maandagmorgen half tien kwamen de eerste al het tennispark op. Enthousiast en vol energie om fanatiek aan een tennisweek te beginnen. Onze trainers stonden klaar hen te ontvangen, aan te melden om vervolgens hun give-a-way te overhandigen. Een goodiebag van sponsor Amazing Kids gevuld met een bananenhouder, beschermtape, gripjes en een Baars Tennisschool Nike cap. Vlak voor de warming-up werden de trainers nog even kort geïnstrueerd door organisator en trainer Ruud.

Na een pittige warming-up gingen de kinderen in groepjes uiteen. Tijdens de eerste ochtend werden de kinderen door de trainers gescout om vervolgens na de middag een groepsindeling op niveau en leeftijd kenbaar te maken. Kracht, uithoudingsvermogen en conditie werden goed op de proef gesteld tijdens diverse oefeningen en opdrachten.

Toen de indeling in Rood, Blauw, Groen bekend werd gemaakt kon er specifiek worden getraind. Hierdoor konden vaste trainers gericht de deelnemers van een training voorzien. Bij de jongere groep werd er veel aan de grond motorische vaardigheden, waaronder balans en hand-oog coördinatie, gewerkt. In de andere groepen kon er meer getraind worden op het positioneren op het tennisveld, coachen van elkaar, poachen en de techniek van de volley.

De eerste trainingsweek bij T.V. Groetincke had geweldig weer, waardoor er diverse kleinere groepsopdrachten met water uit te voeren waren. Bij TVAP was de opkomst enorm, waardoor er naast tennislessen ook activiteiten rondom de baan werden georganiseerd. Een estafette op het gras en een speurtocht in het dorp. Naast het individuele puntenoverzicht was er bij beide trainingsweken ook een groepsoverzicht. Hierin zaten alle niveaus en leeftijden, waardoor het een spannende strijd werd om de prijzen.

Het Baars Trainingsweek-team werd dit jaar versterkt door een hechte groep trainers. Gijs Scheltema de Heere, Wim Hogervorst en Ruud Baars waren bij beide trainingsweken actief. De ambitieuze tennissers uit Groet, Anniek en Karin Kramer, hielpen dit jaar bij T.V. Groetincke mee. Jeroen Woutering, Tijme Kramer, Merijn Kramer versterkte het team in Anna Paulowna samen met nieuwkomers Vinnie Stins en Yosel Silverio Alonso. Babs en Cynthia hielpen op en rondom de baan mee waar het nodig was. Kortom, een grote groep trainers en verzorgers om ieder een geweldige week te laten bezorgen.

Een wederkerig element in de weken is het prijzenspel aan het eind van de week. Middels tennisballen met nummers konden er nog eens extra prijzen gewonnen worden. Hierdoor gingen alle tennisser met minimaal één cadeau naar huis. Toen de winnaars bekend werden gemaakt werd het tijd voor de grote groepsfoto. De energie en vrolijkheid spat van de foto’s af.

Speciale dank gaat verder uit naar Wim en Carin Gerssen van Amazing Kids. Dankzij hun sponsoring hebben alle deelnemers een prachtige Baars Tennisschool Nike cap gekregen. Verder willen we Sandra Jesse van StudiJo Jess bedanken voor het borduren van de caps en haar enthousiaste inbreng hierin.

De foto’s van de trainingsweek in Anna Paulowna werden dooronze vaste fotografe Babs Scheltema de Heere gemaakt. Alle foto’s zijn op de Facebook pagina van Baars Tennisschool te vinden. Ook zijn er twee filmpjes met een compilatie gemaakt door trainer Gijs.

Bekijk de filmpjes hier: Baars Tennisschool – Trainingsweek TVAP 2014 en Baars Tennisschool – Trainingsweek T.V. Groetincke 2014