Een geslaagd Open Jeugdtoernooi nieuwe stijl

In het paasweekend organiseerde Baars Tennisschool het allereerste Open Jeugdtoernooi nieuwe stijl. Ruim 90 kinderen speelden enkel- en dubbelwedstrijden op de tennisbanen van Tennisvereniging Anna Paulowna. De partijen werden ingedeeld op sterktes, waardoor er verrassende uitslagen binnen kwamen. Ook de activiteiten naast het tennissen vielen in de smaak en dus kijken wij terug op een prachtig weekend.

Zaterdagochtend om 10.00 uur kwamen de jongste tennissers (tenniskids rood en oranje) naar de banen van Anna Paulowna. Er werd gestart met het zoeken van paaseieren. Daarna vond er een paas-estafette plaats, waarbij op een skippy bal, met een ei op een lepel een parcours moest worden afgelegd. Na deze warming-up mochten er enkelwedstrijden worden gespeeld. Het ging niet om de winst, maar om de oefenpartijen. Deze werden op verzoek en in samenspraak met trainer en organisator Ruud ingedeeld. De ochtend is gezamenlijk afgesloten met ‘rond-om-de-baan’ en het tennissen met een bijzonder attribuut. Iedere deelnemer was winnaar en ontving een cadeautje.

‘s Middags kwamen de oudere jeugd om enkelwedstrijden te spelen. Eerst een lekkere warming-up met cardio tennis. Daarna werd er volgens schema getennist. Ook de tennisbanen in Oudesluis waren nodig om de hoeveelheid tennissers voldoende wedstrijden te laten spelen. De wedstrijden werden ingedeeld op sterkte, waardoor er verrassende partijen te zien waren.

Na het prachtige weer van zaterdag was het maandagmorgen twijfelachtig of de wedstrijden doorgang konden vinden door het weer. Het ochtendprogramma voor de jonge tennissers (tenniskids oranje) werd uiteindelijk afgeblazen wegens de harde wind en regen. Voor de oudere jeugd begon de middag met een paasbrunch. Daarna is er een spannende pubquiz met sportvragen in de kantine van TVAP gehouden. Het weer leek iets op te knappen en dus werd er in overleg met de tennissers besloten een aantal dubbelwedstrijden te gaan spelen. Ook hierbij was het motto: “het gaat om het trainen, dus niet om de winst”. Aan het einde van de middag vond een gezamenlijke afsluiting plaats met het tennissen met een bijzonder attribuut.

De organisatie kijkt ondanks het slechte weer maandag terug op een succesvol weekend. Alle deelnemers hebben in oefenpartijen zichzelf klaargestoomd voor een prachtig tennisseizoen. Bedankt voor jullie deelname. Heel veel succes dit seizoen.

Nog eens mee doen aan een evenement van Baars Tennisschool? Doe mee aan de Baars Trainingsweken in de meivakantie of zomervakantie. Meer informatie vindt u hier.

Bekijk de actuele berichten en foto’s op onze Facebookpagina.

Bekijk hier alvast enkele foto’s van afgelopen weekend: