Jaarverslag Baars Tennisschool 2013

Het afgelopen jaar is een bewogen jaar voor Baars Tennisschool geweest. Twee trainers raakten zwaar geblesseerd, waardoor logistieke wijzigingen noodzakelijk waren. Mede dankzij de flexibiliteit van de andere trainers hebben we uiteindelijk alle lessen bij TC de Maaier en T.V. Anna Paulowna kunnen geven. Joost en Bart werken nog steeds hard aan hun herstel en zullen volgend jaar weer lessen verzorgen.

Begin 2013 startte de nieuwe samenwerking met T.V. Groetincke. Robert Broeders en Ruud Baars hebben het afgelopen jaar de lessen met veel plezier verzorgd. Ook waren zij namens de tennisschool aanwezig om schooltennisdagen te organiseren, dat tot veel nieuwe leden(10 tot 15) leidde. Robert en Ruud zijn heel hartelijk ontvangen bij de vereniging en voelden zich al snel thuis in Groet.

In maart werd voor het eerst een tennis/fitnessweekend voor senioren georganiseerd. De samenwerking met Monique Broers (Fitness Centrum Anna Paulowna) maakte het mogelijk een fysiek uitdagend programma met onder andere cardio tennis, stepsles en een bootcamp aan te bieden.

Senioren Trainingsweekend 2013

In april was Baars Tennisschool nauw betrokken bij de organisatie van de opendag bij T.V. Anna Paulowna. Er werd een ‘Tennis met een kennis-dag’ georganiseerd, waaraan 48 (24 leden en 24 niet-leden) deelnamen.

Ook bij andere clubs werden schooltennisdagen georganiseerd. Bij TC de Maaier en T.V. Anna Paulowna was dit niet het klinkende succes zoals voorgaande jaren en dus worden er voor de komende jaren naar nieuwe manieren van ledenwerving gezocht.

Dit jaar stonden er drie Baars Trainingsweken op het programma, waarvan de eerste in de meivakantie plaatsvonden. Sportcentrum Joop Nijziel was het decor van deze prachtige week, waaraan de deelnemers veel plezier hebben beleefd.

In de zomervakantie vond voor het eerst een trainingsweek bij T.V. Groetincke plaats. Vanuit de deelnemers (23) ontvingen we razend enthousiaste reacties. Ook de trainingsweek in Anna Paulowna (48 deelnemers) werd goed ontvangen.

Trainingsweek T.V. Groetincke

De samenwerking met Topspin MBSOV kwam dit jaar ten einde. Het aantal lesuren op de vereniging was dusdanig laag, waardoor het niet praktisch was om een trainer vanuit Anna Paulowna de lessen te laten verzorgen. We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan en tennisleraar Joep Maduro neemt het stokje van Baars Tennisschool over.

Gedurende het najaar werd Roy van der Hoeve aan het trainingsteam toegevoegd. Roy is al jaren lid bij T.V. Anna Paulowna en ook hij wil graag zijn passie voor de tennissport overbrengen op anderen. Hij en Jeroen Woutering (sinds vorig jaar trainer) begonnen in augustus meteen aan hun A-opleiding bij de KNLTB. Ook Ruud besloot om zijn vakinhoudelijke kennis te vergroten en startte de B-opleiding in Haarlem.

De dubbelspeltrainingen in Sportcentrum Joop Nijziel waren dit jaar voor het eerst ook voor volwassenen toegankelijk en dat bleek een goede zet. Veertig enthousiaste senioren van verschillende niveaus gingen de uitdaging aan om in tien weken lang de fijne kneepjes van het dubbelspel te leren. De junioreneditie, die wederom op zondag plaatsvindt, was met 24 deelnemers helemaal uitverkocht.

Al met al weer een prachtig jaar waar we erg trots op zijn. Toch zijn we ook kritisch en willen we onszelf constant verbeteren. Enkele goede gesprekken met het bestuur van de Maaier heeft ons allemaal hernieuwde energie gegeven om het maximale uit deze samenwerking te halen. Diverse trainers dagen zichzelf wekelijks uit op de trainersopleiding om hun vakinhoudelijke kennis en dus de kwaliteit van hun tennislessen te doen toenemen.

Verder zijn we druk bezig om diverse administratieprocessen te verbeteren (waaronder de inschrijvingsprocedure voor tennislessen/trainingsweken) om voldoende aandacht aan de huidige verenigingen te kunnen bieden en in de toekomst extra verenigingen aan te kunnen nemen.
Vanaf komend jaar sluit TV Oudesluis zich bij de tennisschool aan. We kijken enorm uit om met deze vereniging, mede dankzij een zeer enthousiaste houding van het bestuur, samen te werken en de gestelde doelen te bereiken.

De trainers van Baars Tennisschool wensen jullie allemaal prettige feestdagen en een heel sportief 2014!

Trainers Baars Tennisschool 2013

Ondernemen doe je niet alleen. Daarom wil ik graag een aantal mensen persoonlijk bedanken.

Babs, Gijs, Tijme, Merijn, Linsey, Wim en Bjorn
Bedankt voor jullie geweldige inzet tijdens de diverse trainingsweken! Babs, bedankt voor alle prachtige foto’s!

Fred Schuttenhelm(TV Anna Paulowna)
Bedankt dat je ondanks een fulltime baan, eigenlijk altijd tijd vindt om naar mijn ideeën te luisteren.

Arie Martijn Schenk(KNLTB)
Bedankt voor alle kansen die je me geeft om mezelf te ontwikkelen binnen de KNLTB.

Wim Gerssen en Carin Kranendonck Gerssen
Bedankt voor alle adviezen aangaande de tennisschool en jullie geloof in goede ideeën.

Andre Vendrig(PH Verheul)
Bedankt voor je enthousiasme, adviezen en de sponsoring van de Baars Trainingsweek in Anna Paulowna.

Cynthia Dekker
Bedankt schat, voor elke keer dat je mijn (lange)verhalen aanhoort, dat je de website zo prachtig onderhoudt, alle activiteiten promoot en voor de mooie flyers die je maakt.

Marjolein Nijziel(Sportcentrum Joop Nijziel)
Bedankt voor de prettige samenwerking, die vele activiteiten mogelijk maakt.

Paul Jan de Graaff(Intersport Den Helder & Schagen)
Bedankt voor de prettige samenwerking, die o.a. de gratis tennistassen en het prijzenpakket bij de trainingsweken mogelijk maakt.

Monique Broers(FCAP)
Bedankt voor je geweldige inzet tijdens het eerste trainingsweekend voor senioren. Hopelijk was het niet de laatste keer dat we samen iets organiseerden!

Als laatste wil ik alle trainers bedanken voor hun enthousiaste manier van lesgeven. Ik ben enorm blij dat ik met mijn vrienden op deze manier mag samenwerken en ik hoop dit nog vele jaren vol te houden! Bart, Joost, Jeroen en Robert, bedankt mannen!

Tot volgend jaar! Groeten, Ruud