Tennisleraren blijven ontwikkelen

Op een positieve en ontspannen manier het beste in iedere tennisser naar boven halen is waar Baars Tennisschool voor staat. Daarin zijn kennis en ervaring van de tennisleraar belangrijke aspecten. De tennisschool blijft actief ontwikkelen dus gaan twee trainers de tennisleraar A-licentie opleiding volgen. Oprichter en eigenaar Ruud Baars gaat zelf ook aan de slag en volgt vanaf eind september de B-licentie opleiding.

Na een testdag bij de KNLTB werden tennistrainers Jeroen Woutering en Roy van der Hoeve aangenomen om de tennisleraar A-licentie opleiding te gaan volgen. Baars Tennisschool is ontzettend blij mee dat Jeroen en Roy, naast hun enthousiasme, ook hun vakinhoudelijke kennis gaan door ontwikkelen.

Jeroen Woutering is al enige tijd betrokken bij de tennisschool. Hij fungeert als jeugdtrainer bij TVAP en is al enkele jaren actief tijdens de Baars Trainingsweken.

Roy van der Hoeve is de nieuwe aanwinst in het trainersteam. Dit zomerseizoen maakte hij zijn debuut tijdens de Baars Trainingsweek in Anna Paulowna. Roy heeft Bewegingswetenschappen gestudeerd en heeft daarom specifieke kennis over bewegingen van sporters. Baars Tennisschool is erg blij dat Roy voor ons gekozen heeft en kijkt uit naar een prettige samenwerking.

Ruud Baars behaalde in 2011 zijn A-licentie, maar wil met name zijn technische kennis verder ontwikkelen. Daarom volgt hij de tennisleraar B-licentie opleiding. Met deze licentie is hij is staat om categorie 3-spelers technisch uitdagende lessen te kunnen bieden. De ontwikkelingen brengen veel positieve gevolgen met zich mee. De kwaliteit van de tennislessen van de Tennisschool op de betreffende vereniging zal hoger zijn, waardoor spelers nog beter gecoacht kunnen worden.