Baars Trainingsweek boeit alle deelnemers

Er werd enthousiast op de tennisbanen in Anna Paulowna getennist. Afgelopen week vond de jaarlijkse Baars Trainingsweek van Baars Tennisschool plaats. Ruim vijftig kinderen in de leeftijd van vijf tot zestien jaar konden volop hun tenniscapaciteiten vergroten.

Naast techniek, cardio tennis en dubbeltrainingen, konden de deelnemers zich prima vermaken met diverse spelactiviteiten rondom het tennispark. Een springkussen en een grote speurtocht maakte het een variƫrende trainingsweek. Aan het begin van de week kreeg iedere tennisser een tennistas cadeau, die steeds van baan naar baan werd gesleept.

Dankzij het groot aantal deelnemers, kon er een duidelijke groepsindeling worden gemaakt. Hierdoor trainde iedere tennisser op eigen niveau bij een van de trainers. Het trainersteam bestond dit keer uit: Jeroen Woutering, Bjorn Abbink, Roy van der Hoeve, Tijme Kramer, Merijn Kramer, Gijs Scheltema de Heere en Ruud Baars. Een terugkerend element in deze week is het puntensysteem. Er werd namelijk gestreden voor het klassement om extra prijzen te verdienen.

Eerder deze zomer werd er een trainingsweek op de gravelbanen van T.V. Groetincke in Groet georganiseerd. Tevens was dit ook de eerste keer aldaar. Met prachtig weer en fanatieke deelnemers was dit eveneens een geslaagde week.

Tijdens de trainingsweken zijn diverse foto’s gemaakt. De Baars Trainingsweek in Anna Paulowna is gefotografeerd door onze fotografe Babs Scheltema de Heere. Bedankt, Babs! Foto’s zijn te vinden op de Facebook pagina en binnenkort een selectie hiervan op de website.