Jaarverslag Baars Tennisschool 2014

Het afgelopen jaar is voor Baars Tennisschool omgevlogen! De maand december is bijna ten einde, waardoor dit het ideale moment is om terug te kijken.

Het seizoen begon met de terugkeer van ‘verloren zoon’ Bart Osinga. Na een slepende kruisbandblessure maakte hij, na negen maanden, zijn rentree als tennisleraar. Het voorjaar heeft Bart volop les kunnen geven bij TV Anna Paulowna en TC de Maaier. Hiermee waren zowel Baars Tennisschool als hijzelf erg blij mee.

Interview
Begin februari werd Ruud geïnterviewd door het jongerenmagazine Alive. Waarom is Ruud ondernemer geworden en wat maakt zijn werk zo leuk? Het hele interview in het prachtige magazine is terug te lezen op: http://issuu.com/jongerenwerkersschagen/docs/alive_februari_2014_definitief

Twee nieuwe clubs
Dit voorjaar startte Baars Tennisschool bij twee nieuwe clubs: TV Sluis 1 en TV Oudesluis. Ook kwam Marloes Dijkmans het trainersteam versterken. Getuige het alsmaar toenemend aantal lessen, werkte haar enthousiasme aanstekelijk. Hoewel TV Sluis 1 over gravelbanen bezit, wordt er tot op de dag van vandaag nog buiten gelest door een aantal fanatiekelingen. Jeroen Woutering(jeugd) en Roy van der Hoeve(senioren) nemen de lessen voor TV Oudesluis voor hun rekening en hebben een prachtig voorjaar gedraaid.

Ledenwervingsconcept
Ook ontwikkelde Baars Tennisschool een nieuw ledenwervingsconcept. De vrienden&vriendinnendag is bij de diverse club, waarmee de tennisschool samenwerkt, georganiseerd. Deze dag had als uitgangspunt het houden van een loterij. De deelnemers konden lootjes verdienen door vriendjes mee te nemen of goed hun best te doen tijdens de spelletjes!

Trainingsweek T.V. Groetincke 2014

Terugkerende tennisfeesten
De jaarlijks terugkerende tennisfeesten werden ook goed bezocht. Beide trainingsweken hadden zeer goed weer en veel enthousiaste deelnemers! Impressies van de afgelopen edities, gehouden bij T.V. Anna Paulowna en T.V. Groetincke, zijn volgens de onderstaande links te bekijken: TVAP Trainingsweek en T.V. Groetincke Trainingsweek.

Trainingsweek AP 2014

Trainingsweek T.V. Anna Paulowna 2014

B-licentie
In juni zette Ruud zijn ambities als prestatieve trainer kracht bij, door zijn B-licentie te behalen. Hierdoor kan hij tennissers tot en met speelsterkte drie lesgeven. Het is een kwestie van tijd, voordat hij door één van zijn eigen leerlingen verslagen wordt.

Personeelsuitje
Na een druk en geslaagd voorjaar kwam een tijd van ontspanning. De trainers van Baars Tennisschool luidden hun welverdiende vakantie in met het personeelsuitje bij Chica Chica en d’Olde Smidse. Een zeer geslaagde avond, waarbij tennis en tennislessen uiteraard ook onderwerp van het gesprek was.

BT_uitje2

Personeelsuitje Baars Tennisschool 2014

De samenwerking met TV Groetincke bevalt van beide kanten erg goed, waardoor de overeenkomst met twee seizoen werd verlengd.

Baars Racketservice
Begin oktober zag Baars Racketservice het licht. Voor nieuwe leden de kans om voordelig een (tweedehands) racket van hoge kwaliteit te kopen voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Een racket kopen of verkopen via Baars Racketservice? Klik hier voor meer info.

Baars Racketservice

Ledenwerving & Behoud
Eind oktober organiseerde Baars Tennisschool in samenwerking met de KNLTB een workshop Ledenwerving & Behoud bij TV Sluis 1. Met de aanwezige vrijwilligers werd voor de komende jaren een plan ontwikkeld om het ledenaantal verder op te schroeven. Met z’n allen de schouders eronder!

Dit jaar een record aantal deelnemers aan de dubbelspeltrainingen in Sportcentrum Joop Nijziel! Maar liefs 52 volwassenen deden mee en 27 junioren. Bovendien zagen we erg veel bekenden vorig jaar terug.

Verder is de samenwerking met TC de Maaier in Wieringerwerf in overleg stopgezet. Na een goed gesprek, is aan een samenwerking met drie jaar een einde gekomen. Baars Tennisschool wenst het bestuur en de leden een mooie tennistoekomst toe!

Inschrijvingsprocedure
De winterperiode is altijd een relatief rustige periode. Voor volgend seizoen staat er weer zoveel moois op ons te wachten, dat we bijna niet kunnen wachten voordat we weer mogen starten! Zo wordt op dit moment de inschrijvingsprocedure geautomatiseerd, waardoor inschrijven voor tennisles nog makkelijker wordt. Bovendien gaan de beste spelers van TV Anna Paulowna o.b.v. Ruud Baars trainen, met als doel het hoge niveau op de vereniging te behouden en op termijn jeugd te laten doorstromen.

Ook zijn we nog op zoek naar een vereniging, waar we ons enthousiasme op los kunnen laten! Is jouw vereniging op zoek naar een tennisschool die actief participeert in het verenigingsleven en helpt de doelstellingen van de vereniging te verwezenlijken? Neem contact met ons op.

We want you!

Baars Tennisschool zoekt nieuwe club

6 oktober 2015. Het lijkt nog heel ver weg, maar voor je het weet is het zover! Het 5 jarig bestaan van onze tennisschool. Dat moet natuurlijk gevierd worden! Ook in 2015 gaan we natuurlijk door waar het uiteindelijk allemaal om draait: onze passie voor tennis met zoveel mogelijk mensen delen!

Fijne feestdagen allemaal en een gelukkig nieuw tennisjaar!

Het afgelopen jaar heeft Baars Tennisschool weer met een heel aantal partijen/mensen intensief samengewerkt. Wij zijn jullie erg dankbaar voor jullie inzet en we kijken uit naar een mooi 2015!

StudioJess
Sandra, bedankt voor de fantastische belettering van de Baars Trainingsweek petten!

Intersport Den Helder
Bart Langedijk en Paul Jan de Graaff, bedankt voor de prettige samenwerking. Het beschikbaar stellen van de caps en prijzenpakketten van de trainingsweken.

Arie Martijn Schenk- KNLTB
Arie, bedankt voor de samenwerking van het afgelopen jaar. Nog altijd ben ik enorm blij met de kansen die ik krijg binnen de KNLTB en je adviezen!

Amazing Kids
Wim en Carin, bedankt voor jullie adviezen van het afgelopen seizoen. Deze zijn mij elk jaar weer veel waard. Ook super bedankt voor de sponsoring van de Baars Trainingsweken. Zonder de bijdrage van Amazing Kids was de give-away niet mogelijk.

Paul van der Knaap – Cios Haarlem
Paul, bedankt voor jouw bezielende begeleiding het afgelopen jaar, waardoor ik mijn B-licentie heb kunnen halen.

Cynthia Dekker
Bedankt voor het geduldig aanhoren van al mijn lange verhalen. Je adviezen en het ontwikkelingen van de flyers en bijhouden van de website!

Babs, Gijs, Tijme, Merijn, Wim, Yosel, Anniek, Karin en Vinnie
Bedankt voor jullie geweldige inzet tijdens de diverse trainingsweken! Babs, bedankt voor alle prachtige foto’s!

Trainers van Baars Tennisschool
Mannen en Marloes! We mogen terug kijken op een fantastische 2014! Ik ben trots op jullie. Bedankt voor jullie fantastische inzet van het afgelopen jaar.

Sportcentrum Joop Nijziel
Marjolein, ik ben enorm trots op ons dat we elkaar door middel van de dubbelspeltrainingen kunnen versterken. Hopelijk kunnen we in de toekomst nog intensiever samenwerken.

Vrijwilligers van onze verenigingen
Gaat het goed met de vereniging, dan gaat het goed met de tennisschool. Zonder jullie inzet, is het onmogelijk om een vereniging te laten bloeien. Komend jaar doen we er weer alles om de doelstellingen van uw vereniging waar te maken.

Tot volgend jaar! Groeten, Ruud