Cardio tennis, dubbeltraining en fitness in één sportief weekend

Op het sportpark van Tennisvereniging Anna Paulowna vond afgelopen paasweekend het eerste Baars Trainingsweekend voor volwassenen plaats. Met een gevarieerd gezelschap werd er getraind om iedere deelnemer klaar te stomen voor de tenniscompetitie. Fitheid en vastheid stonden tijdens het trainingsweekend centraal.

Het geheel nieuwe concept is bedacht en mede uitgevoerd door Ruud Baars, eigenaar van Baars Tennisschool. ‘Regelmatig zie ik tennissers op de baan dubbelen, omdat ze dit gezellig vinden. Vervolgens kom ik in de sportschool dezelfde mensen weer tegen, ploeterend op een apparaat om hun fitheid te verbeteren. Toen bedacht ik mij, kunnen we deze twee sportvarianten niet combineren?’; aldus Ruud Baars.

Dankzij de samenwerking met Monique Broers van Fitness Centrum Anna Paulowna was het fysieke trainingsweekend compleet. Een enthousiaste steps les op zaterdag en een fanatieke bootcamp training op maandag zorgde ervoor dat iedere deelnemer moe en voldaan van het veld af kwam.  ‘Alle deelnemers waren vastberaden het einde van de fitnessonderdelen te halen. Bovendien kreeg ik veel reactie vanuit de groep, wat het voor mij een feestje maakte om hier deze lessen te geven’; aldus Monique Broers.

Later op de dag werd cardio tennis en dubbelspeltraining aangeboden. De gevarieerde groep werd zoveel mogelijk ingedeeld op speelsterkte en volgende verschillende lessen bij de trainers Paul Zwaan, Wim Hogervorst, Gijs Scheltema de Heere en Ruud Baars. Het werd hierdoor mogelijk om ieder op zijn eigen niveau te laten trainen.

De eerste editie gaf organisator Ruud Baars veel energie om het idee verder door te ontwikkelen. ‘Met behulp van de feedback van de deelnemers, kunnen we het concept nog leuker maken voor de mensen. We bieden een dergelijk trainingsweekend zeker nog een keer aan!

• Dionne (22) : ‘Ik vond het echt fantastisch! Gezellig, leerzaam, goed voor het lijf. Ik prefereer dit toch boven 20 weken tennisles’
  • Bob (31) : ‘Nog nooit zo gezweet tijdens het tennissen. Heerlijk bewegen en lekker veel ballen slaan!’ –
  • Janet (40) : ‘Het trainingsweekend is mij zeer goed bevallen en ik zou het dan ook zeker aanraden bij mijn vriendinnen. De volgende keer neem ik mijn competitieteam mee!’ –