Tijgers aan het net bij afsluitend dubbeltoernooi

Als afsluiter van de Baars Dubbelspeltrainingen werd afgelopen weekend in Sportcentrum Joop Nijziel een dubbeltoernooi gehouden. Maar liefst 38 tennissers gingen de strijd met elkaar aan om verkozen te worden tot de tijger aan het net en dus het beste dubbelkoppel.

De afgelopen maanden werd er hard getraind aan de positionering, techniek en tactiek van het dubbelspel. Trainer en eigenaar van Baars Tennisschool, Ruud Baars, is er van overtuigd dat er op dubbelspel gebied nog veel geleerd kan worden. “Ik wil tennissers meer plezier aan het dubbelspel laten beleven door actief te zijn aan het net”. Met succes, want dit is nu het tweede jaar dat deze trainingen georganiseerd worden.

Nieuw in deze editie is het afsluitende dubbeltoernooi. Het werd tijd het geleerde eens in de praktijk te brengen. “Het leek ons leerzaam om in competitievorm de techniek toe te passen. Ruud liep op de baan en legde af en toe het spel stil, om aanwijzingen te geven. Daarna ging het spel gewoon weer verder”, aldus Marjolein Nijziel.

Een kleine traktatie werd er aan het einde van de middag gegeven door vier sterke tennissers uit de regio, Marc van der Reijden, Paul Zwaan, Joeri van Gellekom en Ruud Baars. Ingenieuze balletjes, tikkie-takkie spel en een mooie trucs. Er heerste een hoop gezelligheid op en rondom de baan. Wegens succes worden er volgend jaar opnieuw dubbelspeltrainingen voor jeugd en volwassenen gehouden.

Foto’s
Er zijn foto’s gemaakt door Babs Scheltema de Heere. Een aantal zijn terug te vinden op de Facebook pagina van Baars Tennisschool.